Strona g³ówna » Aktualno¶ci » Kampania promocyjna "Ma³opolska – cel podró¿y"
drukuj drukuj

AKTUALNO¦CI

Ostatnie aktualno¶ci MOT

17-09-2024
"Muzyka Zaklêta w Drewnie" w Porêbie Wielkiej

13-08-2024
Ksiê¿ycowe Granie w Bacówce w Bartnem

15-07-2024
Regulamin konkursu „Najlepsze miejsce na wakacje w Ma³opolsce”

08-07-2024
Ankieta

14-06-2024
Konkursu na „Najlepszy Produkt Turystyczny – Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej 2024” og³oszony!

29-04-2024
BO Ma³opolska: Zdecyduj jakie projekty warto zrealizowaæ!

16-04-2024
Dotacje dla bran¿y HoReCa

11-04-2024
Dodatkowy nabór dla szkó³ ponadpodstawowych w ramach projektu „Poznaj region – wyprawy turystyczne po ma³opolsce”

Kampania promocyjna "Ma³opolska – cel podró¿y" 4.05.2022

Go¶cinno¶æ, ró¿norodno¶æ i nieustanna otwarto¶æ na turystów – to cechy Ma³opolski i Krakowa, które podkre¶la najnowsza kampania promuj±ca ofertê turystyczn± regionu i jego stolicy za granic±. Kampania w Internecie ruszy³a 1 maja. Jest ona wspólnym przedsiêwziêciem Ma³opolskiej Organizacji Turystycznej, Województwa Ma³opolskiego i Krakowa. 

Kampania promocyjna jest realizowana w ramach projektu „Ma³opolska – cel podró¿y". Jednym z jej najwa¿niejszych elementów jest gest otwartych d³oni, który podkre¶la has³o kampanii: „Wide open…”/”Unglaubliche vielfalt…”. Go¶cinno¶æ i otwarto¶æ to cechy, które wyró¿niaj± Polskê i Polaków oraz s± ¶wietnie odbierane przez wszystkich odwiedzaj±cych region i jego stolicê. Dlatego te¿ w³a¶nie to zobaczymy w spotach i na banerach przygotowanych w ramach kampanii promocyjnej: Ma³opolskê i Kraków fantastycznie przygotowane na ponowne spotkanie z go¶æmi, witaj±ce ich z otwartymi ramionami po d³ugim czasie pandemii, zapewniaj±ce komfort i bezpieczeñstwo zwiedzania i wypoczynku.

Kampania ruszy³a ju¿ 1 maja i w pierwszej kolejno¶ci obejmie rynek brytyjski i niemiecki, poniewa¿ tury¶ci z tych krajów najczê¶ciej odwiedzali Ma³opolskê w ostatnich latach. W dalszej perspektywie planowane jest rozszerzenie kampanii na rynki: austriacki, szwajcarski, w³oski, skandynawski i amerykañski.

Dzia³ania promocyjne s± prowadzone wielokana³owo, z naciskiem na internet – przy wykorzystaniu najnowszych produktów i narzêdzi marketingu w sieci. W ramach kampanii przygotowano m.in. spoty i banery, podkre¶laj±ce bogactwo oferty turystycznej Ma³opolski i Krakowa. Ogl±daj±cy je mog± poczuæ, ¿e w³a¶nie tutaj maj± szansê prze¿yæ niezwyk³± przygodê na ³onie przyrody, zachwyciæ siê arcydzie³ami sztuki i architektury, skosztowaæ niepowtarzalnych smaków, zrelaksowaæ siê i odpocz±æ. Temu przekazowi towarzysz± obrazy malowniczych szlaków, najpiêkniejszych zabytków, lokalnych specja³ów i koj±cych zabiegów zdrowotnych i kosmetycznych.

Ma³opolska to jeden z najatrakcyjniejszych i najczê¶ciej odwiedzanych przez turystów regionów w Polsce, a Kraków to najbardziej rozpoznawalna polska marka turystyczna na ¶wiecie. W 2019 r. go¶cili¶my blisko 18 milionów turystów, z kraju i zagranicy. Tê doskona³± sytuacjê zaburzy³a pandemia COVID-19. By odbudowaæ ruch turystyczny po pandemii zarz±d województwa uruchomi³ ró¿ne mechanizmy wsparcia dla tego sektora. Dziêki nim odradzanie siê turystyki krajowej nabra³o tempa. Poprzez kampaniê promocyjn± skierowan± do turystów zagranicznych chcemy dodatkowo wzmocniæ ten proces, przyci±gaj±c do Ma³opolski i Krakowa odwiedzaj±cych spoza kraju - wyja¶nia Iwona Gibas, w zarz±dzie województwa odpowiedzialna m.in. za turystykê.

Projekt „Ma³opolska – cel podró¿y” jest finansowany z Funduszy Europejskich, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. To wspólne przedsiêwziêcie Ma³opolskiej Organizacji Turystycznej, Województwa Ma³opolskiego i Krakowa. Ka¿dy z partnerów projektu realizuje inne zadania. Liderem jest MOT, który odpowiada za koncepcje kreatywne, produkcjê materia³ów i ich emisjê, a tak¿e organizacjê misji gospodarczych. Partnerami projektu s± Ma³opolska i Kraków. Region odpowiada za komunikacjê produktów zwi±zanych z turystyk± wypoczynkow± – m.in. kulturow±, kulinarn±, aktywn± oraz spa i wellness, w ramach kampanii reklamowej w internecie. Miasto natomiast skupia siê na promowaniu turystyki biznesowej, która jest strategiczna dla gospodarki turystycznej w Krakowie, ze wzglêdu na ogromny potencja³ organizacyjny i bazê obiektów, które mog± staæ siê miejscem spotkañ biznesowych dla organizatorów z ca³ego ¶wiata.

- Dzia³ania podejmowane w ramach projektu Ma³opolska - cel podró¿y s± niezwykle potrzebne w kontek¶cie wspomnianej pandemii, która spowodowa³a zapa¶æ w turystyce w ostatnich dwóch latach, ale równie¿ w kontek¶cie tocz±cej siê wojny w Ukrainie. Nasze miasto nieustannie jest bezpieczne, otwarte i funkcjonuje w pe³ni normalnie. Jest to komunikat, który chcieliby¶my, aby dotar³ jak najdalej i jak najszerzej. Dzia³ania w ramach kampanii, o której dzi¶ mówimy maj± w³a¶nie taki cel. Zachêcam wszystkich, a w szczególno¶ci przedstawicieli mediów do udostêpniania tych komunikatów, ale równie¿ do tworzenia w³asnych publikacji, które zachêc± niezdecydowanych do odwiedzenia naszego kraju, regionu i miasta – mówi Robert Piaskowski, Pe³nomocnik Prezydenta Miasta Krakowa ds. Kultury. – Zachêcam równie¿ nie tylko do szerzenia informacji, ale po prostu do korzystania z oferty turystycznej naszego regionu i miasta. Nauczyli¶my siê ju¿ w czasie pandemii, ¿e warto byæ turyst± we w³asnym mie¶cie, bo dziêki temu sami poznajemy czêsto nieznane nam miejsca w naszym otoczeniu, ale tak¿e realnie wspieramy gospodarkê turystyczn± – czyli przedsiêbiorców, czêsto naszych bliskich, przyjació³ i s±siadów. Pamiêtajmy, ¿e korzystanie to te¿ pomaganie – dodaje.

Wszystkie zadania zaplanowane w projekcie „Ma³opolska – cel podró¿y” zostan± zrealizowane do koñca 2023 r. Jak wyja¶nia Grzegorz Biedroñ, prezes Ma³opolskiej Organizacji Turystycznej, zakres dzia³añ jest bardzo szeroki.  - Realizowane bêd± miêdzy innymi ambienty, misje gospodarcze, kampanie w Internecie, kampanie w tematyce MICE czy te¿ stworzenie landing page i mediów spo³eczno¶ciowych w dwóch jêzykach: niemieckim i angielskim – t³umaczy.

Koncepcja kreatywna wraz z briefem strategicznym, którego autorem jest krakowska agencja kreatywna Admind, powsta³a ju¿ w 2021 roku. W oparciu o tê koncepcjê powsta³o szereg materia³ów w tym m.in. charakterystyczne kola¿e, spoty promocyjne czy te¿ landing page i media spo³eczno¶ciowe. - Wszystkie elementy bêd± wykorzystywane podczas szerokiej kampanii promocyjnej w Internecie, która ruszy³a ju¿ 1 maja! Przez kolejnych 6 miesiêcy mieszkañcy Niemiec i Wielkiej Brytanii dowiedz± siê co zwiedziæ, czego posmakowaæ czy te¿ jakie trasy rowerowe wybraæ, aby w najbardziej udany sposób spêdziæ czas w Ma³opolsce. Kampania dedykowana jest tury¶cie indywidualnemu, ale nie zapomnieli¶my tak¿e o bran¿y turystycznej. Dziêki szerokim dzia³aniom promocyjnym w zakresie sektora MICE realizowanym przez Miasto Kraków dotrzemy z promocj± Krakowa i Ma³opolski tak¿e do klienta biznesowego – podkre¶la Grzegorz Biedroñ.

Jak informuje Rados³aw W³oszek, Prezes Miêdzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Paw³a II Kraków – Balice, ju¿ 1 maja wystartowa³a tak¿e kampania Kraków Airport „Leæ na wakacje #PROSTOzKRAKOWA”. - W letniej siatce znajdziemy 144 po³±czenia do 33 krajów i 99 miast, które obs³uguje 20 linii lotniczych. W¶ród letnich kierunków na pasa¿erów czekaj± tak¿e gor±ce nowo¶ci do Las Palmas, Burgas czy Abu Dhabi. Tradycyjnie mo¿na równie¿ wybraæ têtni±ce ¿yciem – szczególnie w okresie wiosennym i letnim – hiszpañskie oraz w³oskie miasta, lubian± przez wszystkich Chorwacjê, albo odpocz±æ na jednej z greckich wysp. Dla mi³o¶ników aktywnego wypoczynku polecamy Gruzjê – zachêca Rados³aw W³oszek.

Jak podkre¶laj± zgodnie partnerzy projektu, kampania przygotowana w celu przeciwdzia³ania skutkom pandemii COVID-19 dla sektora turystycznego, w dobie kryzysu zwi±zanego napa¶ci± Federacji Rosyjskiej na Ukrainê zyskuje tak¿e inny kontekst.

Od momentu wybuchu wojny bran¿a turystyczna w Polsce, w tym równie¿ w Ma³opolsce, boryka siê z problemem masowego odwo³ywania rezerwacji przez turystów. Rezygnacje z pobytu w sposób naturalny wi±¿± siê z blisko¶ci± dzia³añ wojennych. Dlatego has³o kampanii, mówi±ce o naszej otwarto¶ci nabiera dodatkowego znaczenia – tak¿e otwarto¶ci na pomoc potrzebuj±cym. To jednocze¶nie zapewnienie, ¿e pobyt u nas jest bezpieczny, a Ma³opolska go¶cinno¶æ to obietnica i zobowi±zanie wobec ka¿dego, kto wybierze nasz region za cel podró¿y – mówi Iwona Gibas z zarz±du województwa.

***

Kampania bêdzie realizowana jedynie na rynkach zagranicznych, ale zapraszamy do ¶ledzenia social mediów w jêzyku angielskim https://www.facebook.com/experiencekrakow/ oraz https://www.instagram.com/experiencekrakow/ , a tak¿e niemieckim https://www.facebook.com/erlebekrakau/, https://www.instagram.com/erlebekrakau/. Powsta³y tak¿e kana³y na Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCtFNI4__xpDNPciJuz7tsfA i https://www.youtube.com/channel/UCEb8RMAbX-Gpy6D6xWAzw3Q oraz landing page kampanii pod adresem www.wideopen.travel!

 

Wróæ do Aktualno¶ci
 
WSPÓ£PRACA
          Kraków
      Ma³opolska