AKTUALNOŚCI
16-04-2024
Dotacje dla branży HoReCa
18-03-2024
3. Małopolski Festiwal Balonowy "Odlotowa Małopolska"
08-12-2023
Odkryj Małopolskę: Choinki pod choinkę – od RMF FM i Małopolski!
23-11-2023
Małopolska na targach TT Warsaw
29-09-2023
Nabór uczestników na wizyty turystyczno-kulturalne organizowane w ramach projektu „POZNAJ REGION”
Prowadzisz obiekt noclegowy? Poznaj wytyczne dotyczące bezpieczeństwa i dołącz do Programu | 2.06.2020 |
Z badania zleconego przez Polską Organizację Turystyczną wynika, że w obecnej sytuacji, aż 82% turystów podczas wyjazdu zwraca uwagę na podwyższone standardy higieniczne. Obiekty, które wyróżnią się na tym polu mogą zyskać przewagę konkurencyjną zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicą. Dlatego POT wychodząc naprzeciw tym wynikom stworzył Zespół Branżowy ds. Autocertyfikacji Hoteli i Obiektów Noclegowych, którego celem było przygotowanie programu autocertyfikacji oraz opracowanie programu dalszych działań.
Autocertyfikacja przygotowywana przez POT jest bezpłatna i dobrowolna, a akwizycja do programu będzie ciągła. Do Polskiej Organizacji Turystycznej może się zgłosić każdy obiekt noclegowy działający legalnie, który po zaakceptowaniu regulaminu i zadeklarowaniu spełnienia warunków będzie mógł przystąpić do programu „Obiekt Bezpieczny Higienicznie”. Lista autocertyfikowanych obiektów będzie dostępna na stronie bezpiecznyobiekt.pot.gov.pl i będzie systematycznie aktualizowana. Obiekt, który podda się certyfikacji będzie mógł używać znaku graficznego „Obiekt bezpieczny higienicznie” w działaniach marketingowych. W kolejnym etapie projektu regionalne i lokalne organizacje turystyczne przeprowadzą wizytacje losowo wybranych obiektów. W przypadku niestosowania się obiektu do wytycznych, których stosowanie deklarował, zostanie mu odebrane prawo do używania znaku graficznego „Obiekt bezpieczny higienicznie” oraz zostanie usunięty ze strony prezentującej obiekty biorące udział w akcji.
POT przewiduje wsparcie marketingowe dla obiektów zarejestrowanych w programie. Kampania promocyjna ma być prowadzona zarówno na rynku krajowym, jak i na rynkach zagranicznych, wraz z otwieraniem się granic. Należy się spodziewać, że w szczególności dla turystów zagranicznych zapewnienie o spełnieniu wytycznych dotyczących bezpieczeństwa sanitarnego będzie jednym z kluczowych czynników decydujących o decyzjach zakupowych.