Strona g堯wna » Aktualno軼i » P馧metek wakacji w Krakowie i Ma這polsce
drukuj drukuj

AKTUALNO列I

Ostatnie aktualno軼i MOT

23-11-2023
Ma這polska na targach TT Warsaw

29-09-2023
Nab鏎 uczestnik闚 na wizyty turystyczno-kulturalne organizowane w ramach projektu „POZNAJ REGION”

28-09-2023
Turystyczne Skarby Ma這polski odkryte!

25-09-2023
Zapraszamy na konferencj pn. WSP茛PRACA-INNOWACJE-TURYSTYKA ZR紟NOWA烙NA

04-09-2023
Zaproszenie na workshop z bran膨 w這sk

29-08-2023
Regulamin konkursu „Twoje wspomnienia z wakacji w Ma這polsce”

28-08-2023
Odkryj Turystyczne Skarby Ma這polski – czas na g這sowanie!

10-08-2023
P馧metek wakacji w Krakowie i Ma這polsce

P馧metek wakacji w Krakowie i Ma這polsce 10.08.2023

Dzi瘯i danym pozyskanym z hurtowni danych teleinformatycznych firmy Selectiv (tzw. zbi鏎 big data), pochodz帷ym od u篡tkownik闚 smartfon闚, wiemy, 瞠 b璠帷 na p馧metku wakacji, Ma這polska odnotowuje spektakularne odbicie w ruchu turystycznym, szczeg鏊nie z zagranicy. W por闚naniu z lipcem ubieg貫go roku liczba go軼i z zagranicy przyje盥瘸j帷ych do Ma這polski w 2023 roku wzros豉 o 150%. W lipcu 2022 r. odwiedzi這 region prawie 66 000 turyst闚 zagranicznych, a w lipcu 2023 r. przekroczyli鄉y liczb 165 000 os鏏. Nast徙i te znacz帷y przyrost turyst闚 zagranicznych w stosunku od czerwca br. o prawie 94%. Najcz窷ciej odwiedzaj Ma這polsk tury軼i z Niemiec, USA, Wielkiej Brytanii, S這wacji, Izraela, W這ch. Odnotowa nale篡 tak瞠 ci庵造 wzrost turyst闚 z kraj闚 arabskich. W lipcu tury軼i zagraniczni najcz窷ciej sp璠zali w Ma這polsce 3-4 dni (ponad 70 tys. os鏏 w lipcu br.), ale tak瞠 decydowali si na d逝窺ze pobyty – 5-8 dni (prawie 50 tys. os鏏 – lipiec br.); panuje te moda na jednodniowe pobyty (ponad 56,5 tys. os鏏). Na uwag zas逝guje fakt, 瞠 w lipcu nast徙i przyrost turyst闚 krajowych odwiedzaj帷ych Ma這polsk – w stosunku do poprzedniego miesi帷a wzrost nast徙i o prawie 27%. Ma這polsk najch皻niej odwiedzali mieszka鎍y wojew鏚ztw: 郵御kiego, mazowieckiego, podkarpackiego, dolno郵御kiego, wielkopolskiego, 堯dzkiego. Tury軼i krajowi najcz窷ciej sp璠zali 1 dzie (prawie 1 mln. os鏏); du篡 odsetek os鏏 wybiera te d逝窺ze pobyty 5-8 dni (prawie 650 tys. os鏏), a nawet 9-15 dni (prawie 500 tys. os鏏). Co warte podkre郵enia, przewa瘸j帷a wi瘯szo嗆 turyst闚 nocuje w Ma這polsce i p豉ci tu za us逝gi. Z bada ubieg貫go roku wyliczono, 瞠 鈔ednie wydatki turysty zagranicznego to ok. 1810 z/osob, a turysty krajowego to 539 z/osob. Tak wi璚 wzrost turyst闚 to tak瞠 wymierne wzrosty wp造w闚 z turystyki. W ubieg造m - 2022 roku, wp造wy Ma這polski z turystyki wynios造 nieco ponad 11 miliard闚 z這tych, natomiast na podstawie obecnych danych szacujemy, 瞠 w tym roku przekroczymy wp造wy z rekordowego 2019 roku, kiedy wynios造 15 miliard闚. Oznacza to, 瞠 w tym roku do kieszeni ma這polskich firm, samorz康闚 i Ma這polan trafi dodatkowo ponad cztery miliardy z這tych. Ponadto kwitnie ruch turystyczny po Ma這polsce w鈔鏚 mieszka鎍闚 Krakowa i Ma這polski, w czerwcu i lipcu zanotowano ponad milion turyst闚 „wewn皻rznych”.

Statystyki krakowskiego lotniska doskonale pokazuj skal i dynamik odbudowuj帷ego si ruchu lotniczego na krakowskim lotnisku. Krakowskie lotnisko p馧metek wakacji zamkn窸o wynikiem 5 290 279 obs逝穎nych pasa瞠r闚. To w dotychczasowej historii Krak闚 Airport najlepszy wynik osi庵ni皻y w skali danego roku. W lipcu z us逝g Krak闚 Airport skorzysta這 918 899 pasa瞠r闚, czyli o 17% wi璚ej w stosunku do lipca 2019 r. i o 23% wi璚ej w stosunku do lipca 2022 r. Z Krakowa mo瞠my wybra kierunki podr騜y z blisko 150 regularnych po陰cze w 33 krajach. W gronie 23 linii lotniczych operuj帷ych z krakowskiego lotniska, powitano nowych przewo幡ik闚: Turkish Airlines, Sun Express, Air Dolomiti, Air Serbia, Pegasus Airlines. Pasa瞠rowie mog uda si na wypoczynek do s這necznej Turcji, W這ch, Hiszpanii czy Czarnog鏎y. W鈔鏚 najch皻niej wybieranych kierunk闚 wakacyjnych by造: Antalya, Rodos, Malaga, Warn, Zadar, Dubaj, Nicea, Malta, Katania czy te Agadir. Pasa瞠rowie oczekuj bogatej oferty po陰cze, sprawnej obs逝gi, ale tak瞠 udogodnie, us逝g umilaj帷ych podr騜. W wakacje uruchomione zosta造 nowe punkty handlowe: mo積a zrobi zakupy w Victoria’s Secret, zasmakowa kuchni nowej restauracji Sky Lounge, zdegustowa regionalne wino Subtilité Wine & Bar, czy te odwiedzi przed podr騜 krakowsk lodziarni GoodLood. Plan Generalny lotniska Krak闚/Balice wyznacza kierunki rozwoju portu lotniczego w ci庵u najbli窺zych dw鏂h dekad. Krakowskie lotnisko planuje zainwestowa oko這 1,5 miliarda z這tych w rozw鎩 infrastruktury. Podstaw dalszej modernizacji lotniska pozostaje budowa nowej drogi startowej, kt鏎a jest kluczowym elementem infrastruktury portu lotniczego. Rozw鎩 lotniska oznacza powstanie ponad 10 tysi璚y nowych bezpo鈔ednich i po鈔ednich miejsc pracy oraz rozw鎩 gospodarki Ma這polski i Krakowa.

Do tak du篡ch wzrost闚 przyczyni造 si dzia豉nia zapocz徠kowane ju w 2021 roku w ramach projektu „Ma這polska – cel podr騜y”. Odpowiadaj帷 na potrzeb wsparcia ma這polskiej bran篡 turystycznej, Ma這polska Organizacja Turystyczna we wsp馧pracy z partnerami – Wojew鏚ztwem Ma這polskim i Miastem Krak闚 wdro篡造 intensywn kampani promocyjn na rynkach zagranicznych i rynku polskim. Dzia豉nia promocyjne skupi造 si przede wszystkim na kampanii w Internecie i prasie bran穎wej, dzia豉niach ambientowych oraz realizacji misji dla ma這polskich przedsi瑿iorc闚 turystycznych. Dzia豉nia obj窸y przede wszystkim rynek niemiecki, brytyjski, skandynawski i ameryka雟ki oraz rynek krajowy. Powsta豉 tak瞠 dedykowana rynkom zagranicznym docelowa strona internetowa www.wideopen.travel oraz media spo貫czno軼iowe: Facebook, Instagram i YouTube - w j瞛yku niemieckim i angielskim.

24 kwietnia 2023 r. na rynku brytyjskim, niemieckim i austriackim ruszy豉 kampania w Internecie, kt鏎a realizowana jest przy wykorzystaniu najnowszych produkt闚 i narz璠zi marketingu w sieci. W ramach kampanii przygotowano mi璠zy innymi spoty i banery podkre郵aj帷e bogactwo oferty turystycznej Ma這polski i Krakowa. Ta cz窷 kampanii potrwa do 31 pa寮ziernika 2023 roku i zak豉da dotarcie do ponad 15 milion闚 os鏏. W tym roku realizowana jest r闚nie kampania ukierunkowana na klienta biznesowego, maj帷a na celu promocj potencja逝 Krakowa i Ma這polski jako miejsc idealnych do organizacji mi璠zynarodowych spotka biznesowych.

Od 1 maja do ko鎍a listopada br. prowadzona jest intensywna kampania krajowa na antenach najwi瘯szych polskich stacji telewizyjnych: TVP, POLSAT i TVN, kt鏎a zak豉da ponad 6200 emisji spot闚 przedstawiaj帷ych walory turystyczne Ma這polski i Krakowa. Kampania wzmocniona jest r闚nie dzia豉niami marketingowymi w Internecie, mediach spo貫czno軼iowych oraz w serwisie vod/player, gdzie zaplanowano minimum 1 mln emisji spot闚.

Ma這polsk wraz z jej stolic mo積a r闚nie podziwia w topowych programach telewizyjnych: „Pytanie na 好iadanie” na antenie TVP, gdzie do ko鎍a pa寮ziernika zaplanowane jest 17 emisji programu z wej軼iami pogodowymi oraz felietonami prosto z ciekawych miejsc oraz interesuj帷ych wydarze w Ma這polsce. Jeste鄉y obecni w du篡ch formatach program闚 TVN: „MasterChef – Wielkie Grillowanie” oraz „MasterChef”, a tak瞠 w turystycznym programie „Polska na weekend” oraz porannym „Dzie dobry TVN” i „Dzie dobry Wakacje”.

Dodatkowo w czerwcu i lipcu mia豉 miejsce g這郾a kampania promocyjna „Daj si ugo軼i. Odwied Krak闚. Odkryj Ma這polsk” na antenie RMF FM. W trakcie wakacji z r騜nych stron kraju przyjecha造 do Ma這polski 4 sk豉dy poci庵闚, na pok豉dzie kt鏎ych znalaz造 si gwiazdy polskiej muzyki, sportowcy, influencerzy, kucharze, trenerzy, a przede wszystkim Polki i Polacy, kt鏎zy bilety na przejazdy poci庵ami zdobyli w og鏊nopolskim konkursie organizowanym na antenie RMF FM.

Tak szerokie dzia豉nia promocyjne radiowe i telewizyjne pozwalaj dotrze z zaproszeniem do Krakowa i Ma這polski do ka盥ego mieszka鎍a naszego kraju oraz do turyst闚 z zagranicy. Projekt „Ma這polska – cel podr騜y” realizowany jest w ca這軼i z Funduszy Europejskich w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Wojew鏚ztwa Ma這polskiego na lata 2014 – 2020. Bud瞠t kampanii to 24 mln z, w tym: 16 mln z przeznaczonych jest na cz窷 zagraniczn, a 8 mln z na cz窷 krajow.

Opr鏂z realizowanego projektu do tak dobrych statystyk przyczyni造 si r闚nie organizowane w Krakowie i Ma這polsce liczne wydarzenia. Olbrzymi promocj regionu zapewni豉 organizacja III Igrzysk Europejskich. W wydarzeniu wzi窸o udzia ponad 7000 zawodnik闚 z 50 kraj闚, a same zawody by造 transmitowane na ca造 鈍iat. Ponadto bogaty program kulturalny, kt鏎y w tym roku osnuty jest wok馧 takich postaci jak np. Miko豉j Kopernik, a ju we wrze郾iu obchodzona 45. rocznica wpisu krakowskiego Starego Miasta na List 安iatowego Dziedzictwa UNESCO wzmacniaj ruch turystyczny.

Wr鵵 do Aktualno軼i
 
WSP茛PRACA
          Krak闚
      Ma這polska